Posuzovací škály a didaktické testy k vyhledávání nadaných žáků (IDENA)
ISBN: není dostupné
Distributor: | Národní pedagogický institut České republiky |
Typ publikace: | Psychodiagnostická metoda |
Využití: | Vyhledávání nadaných v základních školách a nižších ročnících víceletých gymnázií |
Administrace: | individuální |
Kvalifikace: | A, B |
Obsah sady: | • Příručka testu • 5 ks každé škály a didaktického testu (celkem 40 x A4, 20 x A3) |
Uživatelé: | psycholog, speciální pedagog, pedagog |
Anotace
Pro žáky 1.–2. ročníků: souborná škála nadání zaměřená na trivium a vybrané kognitivní, motivační, sociálně-emoční charakteristiky. Pro žáky 3.–5. ročníků: souborná škála nadání zaměřená na učení, vybrané kognitivní, motivační, zájmové a sociálně-emoční charakteristiky. Pro žáky 8.–9. ročníků: posuzovací škály zaměřené na projevy nadání v českém jazyce, matematice, biologii, chemii a fyzice; didaktické testy z matematiky (dvě paralelní verze), didaktické testy z českého jazyka (hlavní test 1 a doplňkový test 2).
Detailní popis
Standardizační soubor pro posuzovací škály: N=297 (1. a 2. ročníky ZŠ), N=345 (3. až 5. ročníky ZŠ), N=302 (8. a 9. ročníky ZŠ/odpovídající nižší ročníky VG u škály matematiky), N=293 (8. a 9. ročníky český jazyk), N=337 (8. a 9. ročníky fyzika), N=286 (8. a 9. ročníky chemie), N=286 (8. a 9. ročníky biologie). Standardizační soubor pro didaktické testy: N=650 (8. a 9. ročníky matematika), N=310 (8. a 9. ročníky hlavní didaktický test z českého jazyka; doplňkový test nebyl psychometricky posuzován).