Dotazník stylu učení
ISBN: není dostupné
Distributor: | Národní pedagogický institut České republiky |
Typ publikace: | Psychodiagnostická metoda |
Využití: | posouzení stylů učení |
Administrace: | individuální, skupinová |
Kvalifikace: | B + kurz |
Obsah sady: | • Manuál • Dotazník (10 ks) |
Uživatelé: | psycholog, speciální pedagog |
Anotace
Dotazník stylů učení je určen pro žáky 3. až 9. ročníků ZŠ a studenty středoškolského stupně školní docházky. Poskytuje údaje o individuálních preferencích při učení – o optimálním prostředí, činnostech při výuce, sociálních a motivačních faktorech, které maximalizují výkon jedince. Dotazník slouží k diagnostice a zároveň nabízí i konkrétní doporučení pro intervence. Je proto vhodný zejména pro učitele, jimž přináší rady, jak zacházet s žáky různých učebních stylů.
Detailní popis
Česká verze dotazníku byla standardizována na souboru 891 žáků 5. až 9. ročníků základní školy a 402 žáků středních škol. Obsahuje 71 položek rozdělených do 21 faktorů. Reliabilita dotazníkových škál ve smyslu vnitřní konzistence (Cronbachovo alfa) dosahovala u souboru žáků základní školy mediánové hodnoty 0.73 a u souboru žáků středních škol mediánové hodnoty 0,81. Konstruktovou validitu dotazníku dokládají zahraniční i domácí korelační studie.
Příručka obsahuje normy pouze pro skupinu žáků 5. až 9. ročníků základních škol (oddělené normy pro chlapce a dívky). U žáků středních škol je tak možné pouze kvalitativní zhodnocení získaných výsledků včetně individuálního profilu žáka (průměry položek za jednotlivé faktory).