Standardní postupy ve speciálně pedagogickém centru
Anotace
Metodická zpráva jako výstup projektu popisuje standardní postupy školských poradenských zařízení - speciálně pedagogických center (SPC) při realizaci poradenských činností ve prospěch žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, specificky žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Zpráva shrnuje oblasti působnosti speciálně pedagogických center, legislativní rámec její činnosti, personální zabezpečení, průběh poradenských služeb a základní spisové dokumentace. Zpráva se zaměřuje na rozbor standardních a specifických činností SPC, jako jsou vymezeny právními předpisy, shrnutí nejčastějších typů zakázek SPC. Jsou popsány psychologické a speciálněpedagogické diagnostiky prováděné v SPC, metodická a konzultační podpora poskytovaná SPC při vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Jsou popsány některé nedostatky, se kterými se poradenská praxe SPC setkává, jsou uváděny příklady dobré praxe.