SPECIFIKA VZDĚLÁVÁNÍ ROMSKÝCH DĚTÍ, ŽÁKŮ A STUDENTŮ
Obsah
Cílem vzdělávacího modulu, realizovaného formou pilotního ověření v rámci projektu APIV A, je nabídnout účastníkům konkrétní aktivity a činnosti využitelné při vzdělávání romských dětí, žáků a studentů, motivaci pro volbu povolání a efektivní komunikaci s romským žákem a rodičem. Vzdělávací seminář je prakticky zaměřen, představí ověřené nástroje, techniky a aktivity, vhodné pomůcky a výukové materiály, které si účastníci budou moci vyzkoušet. Připraveny jsou příklady dobré praxe ze školního prostředí. Znalosti a schopnosti účastníků budou ověřovány prací ve skupinách při praktických aktivitách i zpracovávání samostatných úkolů.
Záměrem vzdělávacího modulu je v rámci pilotního ověření proškolit pro NPI ČR budoucí lektory daného tématu. Z tohoto důvodu je vzdělávací modul určen především zkušeným pedagogickým pracovníkům škol a školských zařízení se zájmem o danou problematiku; primárně těm, kteří již absolvovali úvodní kurz Základy romologie pro PP a navazující kurz Vybrané aspekty vzdělávání romských žáků a studentů.
O zařazení do pilotního ověření vzdělávacího modulu budou vybraní zájemci vyrozuměni emailem.
Pilotně ověřený modul bude následně akreditován MŠMT a bude určen pedagogickým pracovníkům škol a školských zařízení.
Lektorky: Mgr. Lada Červeňáková, Mgr. Vlasta Geryková, Mgr. Iveta Ježková
V případě dotazů se obracejte na eva.danielova@npicr.cz