ZÁKLADY ROMOLOGIE PRO PEDAGOGICKÉ PRACOVNÍKY
Obsah
Cílem vzdělávání je poskytnout účastníkům informace ze života, kultury, tradic a historie Romů; vhled do systému hodnot, vztahů v romské komunitě a jejich proměn vlivem historického vývoje a socioekonomické situace na našem území jako východiska k pochopení problematiky vzdělávání romských dětí, žáků a studentů a k budování pozitivních vztahů s romským žákem, popř. s romskými rodiči v systému vzdělávání. Jednotlivá témata jsou vždy uchopena z hlediska historického vývoje až po současné přežitky v romském společenství. V závěru modulu budou účastníkům představeny současné vládní intervence na podporu integrace etnika. V praktické části semináře účastníci propojí nabyté vědomosti se svými pedagogickými zkušenostmi a navrhnou konkrétní možnosti využití v pedagogické praxi.
Cílovou skupinou jsou pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení.
Počet míst je omezen. O zařazení do kurzu budete vyrozuměni emailem.
Pozn.: Na modul Základy romologie pro pedagogické pracovníky bude navazovat modul Vybrané aspekty vzdělávání romských žáků a studentů, který je určen především pedagogickým pracovníkům středních či vyšších odborných škol, popř. pedagogům 2. st. ZŠ či školských zařízení. Jedním z nosných témat bude prevence předčasných odchodů romských žáků a studentů ze vzdělávání. Navazující seminář se uskuteční ve dnech 23. 10. a 6. 11. 2020 v Praze. Na navazující kurz je třeba se hlásit zvlášť.
V případě dotazů se obracejte na eva.danielova@npicr.cz