VYUŽÍVÁNÍ VYBRANÝCH PROSTŘEDKŮ ALTERNATIVNÍ A AUGMENTATIVNÍ KOMUNIKACE V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ I
Obsah
Cílem vzdělávacího modulu realizovaného formou pilotního ověření v rámci projektu APIV A je proškolit pro NÚV budoucí lektory, kteří přispějí k adekvátnímu využívání metod a technik AAK v předškolním vzdělávání hlavního vzdělávacího proudu. Účastníci budou pracovat s vybranými metodami a technikami AAK, primární pozornost bude věnována metodě VOKS. Stěžejní část vzdělávacího modulu je zaměřena na tvorbu osobního komunikačního systému a jeho využití pro každodenní komunikaci v předškolním vzdělávání, včetně vytvoření návrhů jádrové slovní zásoby pro konkrétní dítě. V praktické části kurzu budou prezentovány a následně rozebírány práce účastníků s cílem posoudit vhodnost výběru metod, vhodnost výběru slovní zásoby pro konkrétní dítě a případně i vhodnost vytvořených komunikačních pomůcek.
Cílovou skupinou jsou především speciální pedagogové-logopedi a speciální pedagogové se zkušeností s AAK a minimálně pětiletou praxí ve školství.
O zařazení do pilotního ověření/proškolení vzdělávacího modulu budou vybraní zájemci vyrozuměni emailem.
Lektorky: Mgr. Marcela Jarolímová a Mgr. Nataša Habarta Alešová