Jak pracovat s dítětem, žákem s odlišnými kulturními a jinými životními podmínkami
Obsah
Tvůrce a garant modulu: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Obsah semináře: vzdělávací modul je sestaven tak, aby svým cílem a obsahem sloužil pedagogickým pracovníkům, kteří se profesně angažují ve vzdělávacím systému, jehož realizace se uskutečňuje v intencích státem garantovaného kurikula. Je tvořen dvěma nosnými rovinami. První má charakter teoretický. Vychází z klíčových paradigmat současné pedagogické vědy a jejího poznání. Důraz je kladen primárně na otázky sociální rovnosti a sociální spravedlnosti. Druhá rovina vzdělávacího modulu se opírá o aspekty praxeologické. Součást setkání budou tvořit různě koncipované aktivity, jejichž záměr povede k podpoře vlastní sebereflexe v oblasti názorových a postojových schémat, jež různou mírou vstupují, ovlivňují či zasahují samotné pedagogické působení. Vybrané situace, se kterými se děti a žáci s odlišnými kulturními a jinými životními podmínkami, případně jejich rodinní příslušníci a pedagogičtí pracovníci setkávají ve školách a školských zařízeních, budou v modulu s cílenou orientací k rozvoji profesních kompetencí pedagogů a pedagogických pracovníků prakticky simulovány v podobě reálné ilustrace ze školského terénu.
Vzdělávací modul je určen lektorům DVPP, kteří budou lektorovat téma pro NIDV v rámci projektu APIV B.