Podpora při vzdělávání dětí, žáků se SPCH
Seminář je určen lektorům DVPP, kteří budou lektorovat téma pro NIDV v rámci projektu APIV B.
Obsah
Seminář je zaměřen na seznámení s charakteristikou SPCH (především ADHD a celého spektra jejích komorbidit, klasifikací, etiologií, podstatou pedagogické diagnostiky vycházející z funkční analýzy chování, specifickými problémy spojenými s SPCH s užším zaměřením na vliv psychosociálních aspektů na tyto poruchy - rodinu, pedagogy, vrstevnickou skupinu). Akcent bude kladen na schopnost rozlišit tento typ poruch chování od nespecifických poruch chování. Praktická část kurzu bude dokumentována několika kazuistikami a zaměří se na problematiku podstaty kázně jedinců s ADHD napříč jejich věkovými kategoriemi, prostředky a metodami jejího formování a ovlivnění. Budeme se zabývat podstatou intervence jako strategie umění možného v kontextu společného vzdělávání. Okrajově se zaměříme na otázku duševní hygieny pedagoga při práci s touto populací.
Cílovou skupinou jsou pedagogové a ředitelé všech stupňů škol, školských zařízení; pracovníci školního poradenského pracoviště (VP, ŠMP, školní psycholog, školní speciální pedagog).