Využívání dynamicko-diagnostického přístupu v poradenské praxi

POPLATEKZdarma
Počet hodin: 8
Termín: 12.10.2017 - 21.04.2018
Uzávěrka přihlášek: 15.09.2017
Lektoři: doc. PhDr. Gabriela Seidlová Málková, Ph.D.PhDr. Barbora Lucká, Ph.D.Mgr. Jiřina BednářováPhDr. Zuzana Hadj-MoussováMgr. Lucie ChadimováPhDr. Martina MalotováMgr. Tereza Perzeczková
Kód programu: KIPR-100/2017
Místo: NÚV Novoborská 372/8, Praha 9
Odborný garant: Mgr. et Mgr. Matěj Seifert
Organizační garant: Bc. Dalibor Dráb
Upřesnění termínu: všechny termíny: 12. – 14. 10. 2017; 1. – 2. 12. 2017; 2. - 3. 2. 2018; 20. – 21. 4. 2018

Obsah

Vzdělávací program je určen pro psychology a speciální pedagogy působící ve školském poradenském zařízení ve škole nebo v SVP.

Teoretický rámec dynamického přístupu (22 vyučovacích hodin)

  • principy a zásady dynamického přístupu
  • klíčové teorie dynamického přístupu (Vygotskij, Feuerstein, jejich následovníci), možnosti využití v praxi
  • strukturální kognitivní modifikovatelnost jako východisko dynamického přístupu
  • parametry kognitivní mapy a její využití při práci s diagnostickými nástroji
  • zkušenost zprostředkovaného učení; parametry, principy a cíle zprostředkování
  • triarchický model inteligence a možnosti jeho využití v dynamicko-diagnostickém přístupu

Standardizované nástroje dynamické diagnostiky (2 vyučovací hodiny)

Dynamická práce s nestandardizovaným materiálem (6 vyučovacích hodin)

  • nestandardní užití standardizovaných diagnostických nástrojů
  • třídění a využití reedukačních materiálů
  • možnosti využití společenských her při dynamické diagnostice

Dynamická diagnostika dílčích kognitivních funkcí a školských dovedností (8 vyučovacích hodin)

  • dynamické vyšetření poznávacích funkcí
  • dynamická diagnostika jazykového vývoje
  • vyšetření matematických schopností formou dynamicko-diagnostického přístupu

Průběh diagnostického procesu (34 vyučovacích hodin)

  • definování cílů diagnostiky a sestavení diagnostického plánu
  • výběr vhodných materiálů v souladu s cíli vyšetření a předpokládaným vývojem dovedností dítěte
  • analýza a interpretace výsledků dynamicko-diagnostického vyšetření
  • vzájemný vztah diagnostiky a intervence
  • sdělování výsledků dynamického vyšetření rodičům a učitelům

Dynamický přístup v poradenském systému (8 vyučovacích hodin)

  • role dynamického přístupu v poradenském systému – možnosti, omezení
  • dynamická diagnostika ve školské a školní poradenské praxi

Etika v dynamické diagnostice (4 vyučovací hodiny)