Využívání dynamicko-diagnostického přístupu v poradenské praxi
POPLATEKZdarma
Obsah
Vzdělávací program je určen pro psychology a speciální pedagogy působící ve školském poradenském zařízení ve škole nebo v SVP.
Teoretický rámec dynamického přístupu (22 vyučovacích hodin)
- principy a zásady dynamického přístupu
- klíčové teorie dynamického přístupu (Vygotskij, Feuerstein, jejich následovníci), možnosti využití v praxi
- strukturální kognitivní modifikovatelnost jako východisko dynamického přístupu
- parametry kognitivní mapy a její využití při práci s diagnostickými nástroji
- zkušenost zprostředkovaného učení; parametry, principy a cíle zprostředkování
- triarchický model inteligence a možnosti jeho využití v dynamicko-diagnostickém přístupu
Standardizované nástroje dynamické diagnostiky (2 vyučovací hodiny)
Dynamická práce s nestandardizovaným materiálem (6 vyučovacích hodin)
- nestandardní užití standardizovaných diagnostických nástrojů
- třídění a využití reedukačních materiálů
- možnosti využití společenských her při dynamické diagnostice
Dynamická diagnostika dílčích kognitivních funkcí a školských dovedností (8 vyučovacích hodin)
- dynamické vyšetření poznávacích funkcí
- dynamická diagnostika jazykového vývoje
- vyšetření matematických schopností formou dynamicko-diagnostického přístupu
Průběh diagnostického procesu (34 vyučovacích hodin)
- definování cílů diagnostiky a sestavení diagnostického plánu
- výběr vhodných materiálů v souladu s cíli vyšetření a předpokládaným vývojem dovedností dítěte
- analýza a interpretace výsledků dynamicko-diagnostického vyšetření
- vzájemný vztah diagnostiky a intervence
- sdělování výsledků dynamického vyšetření rodičům a učitelům
Dynamický přístup v poradenském systému (8 vyučovacích hodin)
- role dynamického přístupu v poradenském systému – možnosti, omezení
- dynamická diagnostika ve školské a školní poradenské praxi
Etika v dynamické diagnostice (4 vyučovací hodiny)