Užití dynamického přístupu v diagnostice v prostředí školního a školského poradenství.
Obsah
Program v celkovém rozsahu 40 hodin je koncipován jako dvě na sebe navazující dvou až třídenní setkání v období od září do listopadu 2019.
Program je určen pro psychology a speciální pedagogy působící ve ŠPZ a školách. Není nutné mít předchozí zkušenosti s používáním dynamických přístupů k diagnostice. Účastníci vzdělávacího programu budou seznámeni se zásadními teoretickými východisky dynamické diagnostiky a principy, na nichž je tento přístup založen. Vyzkouší si cíleně užívat tyto principy v rámci vlastní diagnostické praxe. Pozornost bude věnována dostupným metodám dynamické diagnostiky i možnosti diagnostické práce s nestrukturovaným materiálem. V průběhu vzdělávacího programu bude kladen důraz na diagnostickou praxi účastníků a související otázky formální, etické, atp. Důležitým bodem vzdělávacího programu je reflexe diagnostické praxe účastníků. Nedílnou součástí vzdělávání je samostatná práce v období mezi setkáními (dynamické vyšetření, sepsání případové studie).
Úspěšné absolvování programu je podmíněno účastí na 80% výuky, realizací individuálního dynamického vyšetření a obhájením případové studie z tohoto vyšetření. Účastník získá osvědčení o absolvování vzdělávacího programu.