Aplikace dalších podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením nebo závažným onemocněním
Seminář je určen zaměstnancům škol, školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení.
Obsah
Kurz je určen pro zaměstnance škol a školských poradenských zařízení.
Dopolední blok se věnuje teoretickým východiskům: Speciálně pedagogické centrum a jeho funkce (nový model posuzování a poskytování podpůrných opatření). Efektivní formy spolupráce SPC a škol. Vymezení tělesného postižení a závažného onemocnění (DMO, jiné poruchy centrální nervové soustavy, vývojové deformace, SMA, DMD, onkologické onemocnění, epilepsie, cukrovka, poúrazové stavy aj.). Dopady tělesného postižení a závažného onemocnění v procesu edukace. Práce pedagoga v inkluzivním prostředí, speciálně vzdělávací potřeby dětí/žáků/studentů s tělesným postižením. Týmová spolupráce učitelů s asistentem pedagoga (komunikace). Odpolední blok je orientován prakticky: Kazuistikami jednotlivých typů postižení v procesu inkluze. Podpůrnými opatřeními a jejich aplikací ve školách všech typů (projevy, na které opatření reaguje, popis opatření, aplikace a specifikace podmínek, varianty dle stupňů podpory aj.). Předávání zkušeností z praxe (dobré/špatné příklady z praxe).