Aplikace podpůrných opatření u žáků s mentálním postižením nebo u žáků v hraničním pásmu inteligence
Seminář je určen pro zaměstnance Školských poradenských zařízení.
Lektoři: | Mgr. Miroslav Majer |
Kód programu: | KIPR-202/2018/2 |
Místo: | Novoborská 372/8 Praha 9; 190 00 |
Odborný garant: | PhDr. Jana Zapletalová |
Organizační garant: | Bc. Dalibor Dráb |
Obsah
Kurz je určen pro zaměstnance Školských poradenských zařízení.
Legislativní změny se zavedením společného vzdělávání (vyhlášky č. 27/2016 Sb.), např. zrušení Rámcového vzdělávacího programu pro žáky s lehkým mentálním postižením a zavedením systému minimálních požadovaných výstupů pro žáky s lehkým mentálním postižením u Rámcového vzdělávacího programu pro Základní vzdělávání (RVP ZV). Novinky v tvorbě doporučení školských poradenských zařízení ve vztahu k žákům s mentálním postižením a žákům v hraničním pásmu inteligence. Odlišnosti v roli asistenta pedagoga u žáka s mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole (třídě) zřízené podle § 16, odstavce 9 školského zákona. Přímá versus nepřímá činnost asistenta pedagoga u žáka s mentálním postižením, případně i u žáků s hraničním pásmem inteligence. Podpůrná opatření 2. - 5. stupně u žáků s mentálním postižením či s „hraničním pásmem inteligence.“ Aktuální problémy se zajištěním asistentů pedagoga u žáků s mentálním postižením či „hraničním pásmem inteligence.