Syndrom CAN – definice, znaky, depistáž, dítě jako oběť domácího násilí. Komunikace a ošetření základních potřeb u žáka s podezřením na sy. CAN.
Seminář je určen zaměstnancům škol, školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení.
Lektoři: | PhDr. Lenka Průšová, Ph.D.PhDr. Alena Plšková |
Kód programu: | KIPR-100/2018/2 |
Místo: | Novoborská 372/8 Praha 9; 190 00 |
Odborný garant: | PhDr. Lenka Průšová, Ph.D. |
Organizační garant: | Bc. Dalibor Dráb |
Obsah
Kurz je určen pro zaměstnance škol a školských poradenských zařízení.
Frekventanti se seznámí se základními informacemi o problematice týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte. Pochopí zvláštnosti chování těchto dětí. Seznámí se s právními předpisy upravujícími tuto problematiku.
V kurzu budou frekventanti seznámeni s principy komunikace s dětmi a potřebami dětí, včetně dalších postupů v oblasti sociální práce s dětmi a jejich rodinami.
Kurz bude rozdělen do 2 dnů po 8 vyučovacích hodinách v čase od 10 do 16 hod.
- Den:
Problematika CAN z hlediska sociálního, psychologického a právního - definice procesu a důsledků CAN
Formy CAN a projevy CAN
Tzv. zapomenuté oběti v domácím násilí
Chování oběti CAN
Diskuse k tématu
- Den:
Komunikace – verbální, neverbální
Krize – krizová intervence
Sociální práce s obětí CAN
Možnosti spolupráce pomáhajících profesí v problematice CAN
Příklady kazuistik a jejich řešení
Metody sociální práce využitelné ve školských zařízení – případové konference