Aplikace PO u žáků s LMP nebo u žáků v hraničním pásmu inteligence
Seminář je určen zaměstnancům školských poradenských zařízení.
Lektoři: | Mgr. Miloslav Majer |
Kód programu: | KIPR-539/2018 |
Místo: | NÚV, Novoborská 372, 190 00 Praha 9 |
Odborný garant: | Mgr. Bc. Kateřina Macháčková |
Organizační garant: | Bc. Dalibor Dráb |
Obsah
Určeno pro zaměstnance školských poradenských zařízení (tzn. pro zaměstnance PPP a SPC).
Obsah semináře:
Legislativní změny se zavedením společného vzdělávání (vyhlášky č. 27/2016 Sb.), např. zrušení Rámcového vzdělávacího programu pro žáky s lehkým mentálním postižením a zavedením systému minimálních požadovaných výstupů pro žáky s lehkým mentálním postižením u Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Novinky v tvorbě doporučení ŠPZ ve vztahu k žákům s mentálním postižením a žákům v hraničním pásmu inteligence. Odlišnosti v roli asistenta pedagoga u žáka s mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole (třídě) zřízené podle §16, odstavce 9 školského zákona. Přímá versus nepřímá činnost asistenta pedagoga u žáka s mentálním postižením, případně i u žáků s hraničním pásmem inteligence. Podpůrná opatření 2. - 5. stupně u žáků s mentálním postižením či s hraničním pásmem inteligence. Aktuální problémy se zajištěním asistentů pedagoga u žáků s mentálním postižením či hraničním pásmem inteligence.