Komunikace a ošetření základních potřeb u žáka s podezřením syndromu CAN, emocionální a psychické týrání
Obsah
Určeno pro psychology, speciální pedagogy, pedagogy škol a školských poradenských pracovišť (výchovné poradce, metodiky prevence), asistenty pedagoga a zástupce ředitele i ředitele, kteří pracují s žáky se SVP.
Frekventanti se seznámí se specifiky rodinného prostředí dětí ohrožených sy. CAN. S procesem sociální práce s dítětem a následně se zvláštnostmi přístupu k dítěti s ohrožením CAN. Pochopí rizikovost rodiny na příkladech a rizikovost samotného dítěte. Zároveň frekventanti pochopí limity sociální práce s cílovou skupinou. Frekventanti pochopí emocionální stránku CAN a nutnost zpracování emocí odborníka tak, aby nedošlo k dalšímu poškození dítěte. Frekventanti pochopí proces viktimizace a nebezpečnost sekundární viktimizace. V závěru semináře se frekventanti seznámí s vhodnými otázkami v rozhovoru s dítětem, vedení rozhovoru a vyhodnocení rozhovoru s dítětem. Zároveň pochopí spolupráci s kompetentními orgány OSPOD, neziskovými organizacemi a orgány činnými v trestním řízení.