Podpůrná opatření u žáků s poruchou autistického spektra
Obsah
Vzdělávací program je určen pro psychology a speciální pedagogy škol a školských poradenských zařízení.
Podpora pedagogů při práci se žáky s PAS. Specifické metody a postupy při vzdělávání. Nové trendy ve vzdělávání žáků s PAS. Zásady týmové spolupráce pedagogických pracovníků, funkce asistenta pedagoga při práci se žákem s PAS, spolupráce s dalšími odborníky a s rodinou. Aplikace podpůrných opatření do vzdělávání. Úprava prostředí, vizuální podpora; zajištění organizační stránky vzdělávání, tvorba individuálního vzdělávacího plánu jako nositele PO, personální zajištění podpory při vzdělávání (kompetence asistenta pedagoga, dalšího pedagogického pracovníka, školního speciálního pedagoga nebo psychologa). Ukázka využívaných pomůcek a dalších výukových prostředků. Specifika přístupu – uplatňování metodiky strukturovaného učení, respektování zvláštnosti chování, odlišnosti v komunikaci, v přijímání a vyhodnocování informací. Možnosti nácviků sociálního chování.