Hodnocení žáka se SVP
Lektoři: | Mgr. Bc. Anna Niklová |
Kód programu: | KIPR-509/2018 |
Místo: | NÚV, Novoborská 372, 190 00 Praha 9 |
Odborný garant: | PhDr. Jana Zapletalová |
Organizační garant: | Bc. Dalibor Dráb |
Obsah
Určeno pro psychology, speciální pedagogy, pedagogy škol a školských poradenských pracovišť (výchovné poradce, metodiky prevence); asistenty pedagoga a zástupce ředitele i ředitele, kteří pracují s žáky se SVP.
Proč hodnotit? Jaké jsou způsoby hodnocení? V jaké časové frekvenci mají být žáci hodnocení? Co všechno v hodnocení hledat (slovní, klasická klasifikace atd.). Komu má hodnocení posloužit a o čem má vypovídat. Tvorba interního metodického doporučení ředitele školy k problematice hodnocení. Typy hodnocení: bodový systém a procentuální hodnocení a jejich uplatnitelnost v praxi. Z toho vyplývá hodnocení SVP; hodnocení výchov; hodnocení ostatních předmětů; hodnocení chování; hodnocení žáka; sebehodnocení, sebereflexe žáka; prezentace žáků, mapa učebního pokroku; přínos pro školu / pro pedagogické pracovníky – klady a zápory; pozice rodiče ve vztahu k hodnocení. Co je to formativní hodnocení a mapy učebního pokroku apod.