Hodnocení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami

POPLATEKZdarma
Počet hodin: 8
Termín: 12.03.2018
Uzávěrka přihlášek: 11.03.2018
Lektoři: Mgr. Jana Mrázková
Kód programu: KIPR-709/2018
Místo: ZŠ Kolín
Odborný garant: PhDr. Jana Zapletalová
Organizační garant: Bc. Dalibor Dráb

Obsah

Určeno pro psychology, speciální pedagogy, pedagogy škol a školských poradenských pracovišť (výchovné poradce, metodiky prevence); asistenty pedagoga a zástupce ředitele i ředitele, kteří pracují s žáky se SVP.

 

Hodnocení žáků se SVP v kontextu rodiny, školy a změn §16

  1. Rodina, škola a hodnocení

-rodina dříve a dnes – historický kontext, co dělá škola rodičům, co dělají rodiče škole

-co je to úspěch? (a pro koho), co je to normální výkon? (druhy norem)

-prožívání neúspěchu ve vzdělávání v rámci rodiny, přístup k žákovi a rodině

-základní východiska pro hodnocení žáků

  1. Legislativní rámec v oblasti hodnocení (kontext nového ŠZ)
  2. Hodnocení – přístupy, podoby

-obecné zásady

-sebepojetí a sebehodnocení

-formativní vs. sumativní; heteronomní vs. autonomní hodnocení

-slovní hodnocení

-Zvládací učení

 Žákovské portfolio a hodnocení