Včasné rozpoznání potřeby podpory u žáků s rizikem školního neúspěchu
Obsah
Určeno pro psychology, speciální pedagogy, pedagogy škol, asistenty pedagogů a školských poradenských pracovišť (výchovné poradce, metodiky prevence); zástupce ředitele i ředitele, kteří pracují s žáky se SVP.
Seminář je zaměřen na praktické problémy spojené s podporou žáků ohrožených školním neúspěchem či předčasným odchodem ze vzdělání. Účastníci se seznámí se základní terminologií školní neúspěšnosti, rizikovými faktory, rozdílností problematiky u žáků obou stupňů ZŠ a žáků SŠ. Probírány budou možnosti podpůrných programů pro tyto žáky, základní nástroje, metody a formy, které je možné použít k podpoře žáka. Dále budou zmíněny možnosti spolupráce školy a školského poradenského zařízení, podíl školního poradenského pracoviště, možnosti spolupráce s rodiči a dalšími subjekty. V rámci metodické podpory problematiky budou probírány jednotlivé kazuistiky přinesené účastníky.