Aplikace podpůrných opatření u žáků s mentálním postižením nebo u žáků v hraničním pásmu inteligence
Seminář je určen zaměstnancům škol a školních poradenských pracovišť.
Lektoři: | Mgr. Miroslav Majer |
Kód programu: | KIPR-513/2018 |
Místo: | Novoborská 372/8; Praha 9 190 00 |
Odborný garant: | Mgr. Bc. Kateřina Macháčková |
Organizační garant: | Bc. Dalibor Dráb |
Obsah
Kurz je určen pro zaměstnance škol a školních poradenských pracovišť (tzn. pro psychology a speciální pedagogy působící ve školách, pedagogy škol, asistenty pedagogů, výchovné poradce, metodiky prevence, zástupce ředitele i ředitele).
Legislativní změny se zavedením společného vzdělávání (vyhlášky č. 27/2016 Sb.), např. zrušení Rámcového vzdělávacího programu pro žáky s lehkým mentálním postižením a zavedením systému minimálních požadovaných výstupů pro žáky s lehkým mentálním postižením u Rámcového vzdělávacího programu pro Základní vzdělávání (RVP ZV). Novinky v tvorbě doporučení ŠPZ ve vztahu k žákům s mentálním postižením a žákům v hraničním pásmu inteligence. Odlišnosti v roli asistenta pedagoga u žáka s mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole (třídě) zřízené podle §16, odstavce 9 školského zákona. Přímá versus nepřímá činnost asistenta pedagoga u žáka s mentálním postižením, případně i u žáků s hraničním pásmem inteligence. Podpůrná opatření 2. - 5. stupně u žáků s mentálním postižením či s „hraničním pásmem inteligence.“ Aktuální problémy se zajištěním asistentů pedagoga u žáků s mentálním postižením či „hraničním pásmem inteligence“.