Dysfázie a její dopady na vzdělávání žáků v ZŠ pro ZP
Obsah
Určeno pro psychology, speciální pedagogy, pedagogy škol a školských poradenských pracovišť; výchovné poradce, metodiky prevence); zástupce ředitele i ředitele, kteří pracují s žáky s dysfázií.
obsah semináře: Vývojová dysfázie je specificky narušený vývoj řeči, projevující se ztíženou schopností až neschopností naučit se verbálně komunikovat. Porucha má systémový charakter, vedle postižení všech jazykových rovin jsou příznaky i v dalších oblastech (narušení motorických funkcí, zrakového a sluchového vnímání, paměťových funkcí, pozornosti a využívání energie, narušení orientace v čase, prostoru a tělesném schématu).
Při přednášce spojené s besedou se společně zamyslíme jak vést, vzdělávat žáky, u nichž je následkem dysfázie vývoj nerovnoměrný tak, že mezi jednotlivými složkami je i několik let.