Asistent pedagoga a aplikace dalších podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením nebo závažným onemocněním
Lektoři: | Mgr. Markéta BenoniováPhDr. Dušana Chrzová, Ph.D. |
Kód programu: | KIPR-506/2017 |
Místo: | NÚV, Novoborská 372, 190 00 Praha 9 |
Odborný garant: | PhDr. Jana Zapletalová |
Organizační garant: | Bc. Dalibor Dráb |
Obsah
Určeno pro psychology, speciální pedagogy, pedagogy, asistentům pedagoga škol a školských poradenských pracovišť, kteří pracují s žáky s tělesným postižením.
obsah vzdělávacího programu: dopolední blok bude věnován teoretickým východiskům
- SPC a jeho funkce (nový model posuzování a poskytování podpůrných opatření)
- efektivní formy spolupráce SPC a škol
- vymezení tělesného postižení a závažného onemocnění (DMO, jiné poruchy centrální nervové soustavy, vývojové deformace, SMA, DMD, onkologické onemocnění, epilepsie, cukrovka, poúrazové stavy aj.)
- dopady tělesného postižení a závažného onemocnění v procesu edukace
- práce pedagoga v inkluzivním prostředí, speciálně vzdělávací potřeby dětí/žáků/studentů s tělesným postižením
- týmová spolupráce učitelů a asistentem pedagoga (komunikace)
Odpolední blok bude prakticky orientován, budeme se zabývat
- kazuistikami jednotlivých typů postižení v procesu inkluze
- podpůrnými opatřeními a jejich aplikací ve školách všech typů (projevy, na které opatření reaguje, popis opatření, aplikace a specifikace podmínek, varianty dle stupňů podpory aj.)
- zkušenostmi z praxe (dobré/špatné příklady z praxe)
- předávání vzájemných postřehů, praktických zkušeností formou workshopu či supervizního setkání