Začlenění žáků s PAS
Lektoři: | Mgr. Magdaléna Holubová |
Kód programu: | KIPR-701/2017 |
Místo: | Základní škola Bruntál; Školní 2 Bruntál 79201 |
Odborný garant: | Mgr. Lucie Andrýsková |
Organizační garant: | Bc. Dalibor Dráb |
Obsah
určeno pro psychology, speciální pedagogy, pedagogy škol a školských poradenských pracovišť kteří pracují s žáky s PAS.
V rámci metodické podpory se účastníci semináře seznámí se specifiky a obtížemi, které se pojí se začleněním žáků s poruchami autistického spektra (dále PAS) do běžného kolektivu školní třídy. Cílem je probrat možné postupy, které lze uplatňovat při zařazování žáka s PAS do běžné třídy. Metodická podpora má svou teoretickou část. Ta je zaměřena na tato témata: obtíže žáků s PAS v běžné třídě; sdělování diagnózy či obtíží dítěte; školní třída jako sociální skupina; práce se třídou, v níž je zařazen žák s PAS.
Účastníci semináře se seznámí s možnými postupy, jak lze eliminovat obtíže žáků ve třídách a s možnými kroky při sdělování diagnózy či obtíží dítěte (dítěti samotnému, jeho spolužákům a rodičům spolužáků) V rámci metodické podpory budou probírané jednotlivé kazuistiky, přinesené účastníky. Součástí semináře je i workshop, kde si účastníci mohou v rámci praktických cvičení vyzkoušet možné postupy a techniky. Výstupem metodického setkání je návrh strategií, které usnadňují začlenění a další působení žáků s PAS v kolektivu běžné školní třídy.