Asistent pedagoga jako součást systému podpory vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Lektoři: | Mgr. Bc. Ivana Tormová |
Kód programu: | KIPR-500/2017 |
Místo: | NÚV, Novoborská 372/8, Praha 9 |
Odborný garant: | Mgr. Šárka Valášková |
Organizační garant: | Bc. Dalibor Dráb |
Obsah
Určeno pro školní psychology, speciální pedagogy, výchovné poradce, učitele a asistenty pedagoga.
obsah vzdělávacího programu: efektivnost týmové spolupráce, vymezení kompetencí poradenských pracovníků školy, učitele x asistent pedagoga, proces stanovení podpůrného opatření asistenta pedagoga v závislosti na doporučení ke vzdělávání pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), role ředitele školy, školského poradenského zařízení a krajského úřadu, rozdíl mezi funkcí asistenta pedagoga a osobním asistentem, platná legislativa dotýkající se pracovně právního vztahu asistenta pedagoga a vyučujícího. Nejčastější handicapy žáků se SVP, naplňování jednotlivých podpůrných opatření doporučených ŠPZ a kompetence asistenta pedagoga, formy a metody práce k zajištění vzdělávání všech žáků ve třídě. Burza dobrých nápadů - využití dostupných učebních materiálů, včetně digitálních, prezentace alternativních pomůcek a individuálně vyrobených pomůcek pro děti a žáky se SVP.