Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností pro žáky 6. až 9. ročníků (BDTG2)

ISBN: 978-80-7481-220-0
Autoři české verze: Markéta Caravolas, Jan Volín
Vydavatel: Národní ústav pro vzdělávání
CENA METODYZdarma
Rok vydání: 2018
SKLADEM
Distributor: Národní pedagogický institut České republiky
Typ publikace: Psychodiagnostická metoda
Využití: zjištění úrovně čtenářských a pisatelských dovedností
Administrace: individuální, skupinová
Kvalifikace: A + kurz
Obsah sady: • příručka testu
• sešit s pokyny k administraci testů, interpretaci a normami
• podnětový materiál k administraci
• záznamové archy subtestů pro administrátora nebo dítě
• vyhodnocovací arch pro pravopisný test
• CD a dřevěné kvádříky (10ks)
Uživatelé: psychlog, speciální pedagog, pedagog

Anotace

Baterii tvoří celkem 11 subtestů. Subtesty jsou zaměřeny na čtenářské dovednosti, pisatelské dovednosti, fonematické povědomí, grafomotorickou plynulost a rychlé jmenování. Je určena k posouzení gramotnosti v oblasti čtení čtení a psaní u obecné populace a u žáků s podezřením na obtíže z okruhu poruch učení na druhém stupni základního vzdělání.

Ačkoli je baterie součástí vzdělávacího programu proškolujícího v jejím užívání, je třeba si ji z této webové stránky objednat. Absolventi online formy vzdělávání k BDTG2 si ji objednávají až po úhradě účastnického poplatku za toto vzdělávání a do svého zákaznického účtu si buď předem nebo v rámci této objednávky vloží sken osvědčení o svém proškolení.

Související nástroje

BDTG2 – 30 sad záznamových a vyhodnocovacích archů
  ISBN: není dostupné Cena nástroje: 360 Kč

Detailní popis

Baterie byla standardizována na souboru 468 dětí v 6.-9. třídách ZŠ/VG. Sběr dat proběhl v obodobí únor-červen 2016.

Konstruktová validita: zdůvodnění volby obsahu testu ve vztahu k současným poznatkům o poruchách učení; popis zdrojů i tvorby položek do testu; konfirmační faktorová analýza. Kriteriální a divergentní validita: posouzení korelací mezi subtesty a jejich interpretace. Prediktivní validita: ověření výkonu v čtenářských a pisatelských testech s využitím dyslektického profilu, stanoveného na základě výsledků vybraných dalších subtestů baterie (N = 15, 3,2 % standardizačníhosouboru). Pro vybrané subtesty jsou poznatky o reliabilitě (ɑ = 0,50–0,82; rsada1, sada2 = 0,70–0,90), chybě měření po ročnících a intervalu spolehlivosti standardního skóre. U subtestů, které neumožňují popsat spolehlivost měření z dosud získaných dat, budou tyto údaje poskytnuty uživatelům v budoucnu na základě test-retestové studie.