Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností pro žáky 2. až 5. ročníku ZŠ (BDTG1)

Zkrácený název: BDTG1
ISBN: není dostupné
Autoři české verze: Markéta Caravolas, Jan Volín
Autoři původní verze: Markéta Caravolas, Jan Volín
Vydavatel: Národní ústav pro vzdělávání
CENA METODYNestanovena
Rok vydání: 2005
Forma: tužka-papír
NA DOTAZ
Distributor: Národní pedagogický institut České republiky
Typ publikace: Psychodiagnostická metoda
Využití: zjištění úrovně čtenářských a pisatelských dovedností
Administrace: individuální, skupinová
Kvalifikace: A + kurz
Obsah sady: • Manuál
• Dotazníky
• CD s nahrávkami pro administraci testů
Uživatelé: pedagogičtí pracovníci

Anotace

Cena není stanovena. Testová baterie je zahrnuta v ceně kurzu. Nelze zakoupit samostatně.

Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností se skládá z 8 testů zaměřených na čtenářské a pisatelské dovednosti a fonematické povědomí. Je určena učitelům, psychologům a dalším specialistům, kteří se potřebují zorientovat v úrovni gramotnostních dovedností žáků 2.-5. ročníků ZŠ. Baterie má české normy pro jednotlivé ročníky a umožňuje tak identifikovat žáky s potížemi při psaní a čtení.

Detailní popis

Baterie byla standardizována na souboru 415-458 dětí. Reliabilita testů ve smyslu vnitřní konzistence dosahuje hodnot > 0.78 (Cronbachovo alfa). Validita testové baterie je podpořena výsledky studie uvedených autorů, která ukázala, že dyslektické/dysgrafické děti dosahovaly ve všech testech významně nižších výsledků než jejich vrstevníci.