Seminář pro asistenty pedagoga – podpora žáků se specifickými poruchami učení
Lektoři: | PhDr. Mgr. Zdeňka Michalová, Ph.D. |
Kód programu: | 203/2019 |
Místo: | NÚV, Novoborská 372/8, Praha 9 |
Odborný garant: | PaedDr. Hana Šmejkalová |
Organizační garant: | Ivana Biskupová |
Obsah
Určeno pro asistenty pedagoga s požadovanou pedagogickou kvalifikací.
obsah semináře:
souhrn informací týkajících se etiologie a symptomatiky SPU – prohloubení poznatků asistentů pedagoga (AP) o dětech v riziku SPU a o žácích s již diagnostikovanou SPU. Souhrn informací o obtížích, s nimiž se mohou u dětí a žáků asistenti pedagoga setkat (oblast kognitivní, emoční i vztahová determinující průběh a výsledky edukačního procesu). Komorbidity SPU a jejich souvislost s průběhem společného vzdělávání.
Stručné vymezení legislativního rámce vzdělávání žáků se SVP – poruch učení. Legislativní vymezení funkce AP, systém podpůrných opatření – vhodná modifikace vyučovacích metod a forem výuky u jednotlivých stupňů podpory a v jejich rámci úloha asistenta pedagoga. Náměty pro práci v hodinách českého jazyka, cizího jazyka a matematiky, zásady hodnocení a klasifikace v kontextu principu formativního hodnocení. Optimální způsoby organizace péče o tyto žáky. Doporučení školského poradenského zařízení - výběr informací týkajících se zapojení AP do edukace žáka s SPU. Činnosti AP ve spojení s jeho kompetencemi, konkrétní možná náplň práce asistenta pedagoga s žákem s SPU.