Asistent pedagoga, jeho funkce a možnosti podpory žáka se zrakovým postižením
Lektoři: | Mgr. Jana Kulštrunková |
Kód programu: | 2005/2018 |
Místo: | Základní škola pro žáky s poruchami zraku, Praha 2, nám. Míru 19, 120 00 Praha 2 |
Odborný garant: | Mgr. Šárka Valášková |
Organizační garant: | Ivana Biskupová |
Obsah
Seminář určen pro asistenty pedagoga s požadovanou pedagogickou kvalifikací.
obsah semináře: dítě/žák se zrakovým postižením, charakteristika obtíží (simulace zrakových vad), základní funkce AP při podpoře dítěte/žáka se zrakovým postižením v souvislosti se vzděláváním. Získávání informací k obsahu a cíli vzdělávání, organizační formy a metody, hodnocení, principy a zásady ve vzdělávacím procesu. Podpora dítěte/žáka, jeho vedení k samostatnosti a vhodný přístup AP k němu - specifika předškolního vzdělávání, specifika vyučování v jednotlivých předmětech a výchovách, praktické ukázky. Výběr vhodných pomůcek a jejich využití. AP jako součást týmu. Nastavení, realizace a vyhodnocování podpůrných opatření – účast AP. Vymezení kompetencí AP ve škole a ve třídě, spolupráce s rodinou a dalšími subjekty, kooperace učitele a asistent pedagoga ve třídě – příklady.