Syndrom vyhoření v pedagogické profesi
Obsah
Cílem modulu je základní seznámení frekventantů s termíny stres, syndrom vyhoření, stres v učitelství (přičemž budou akcentovány jednotlivé vzdělávací stupně MŠ, ZŠ, SŠ/VOŠ), copingové strategie ve školství a jejich funkčnost v prevenci syndromu vyhoření. Seminář kombinuje teoretické vstupy se zážitkovými aktivitami, které umožňují téma prakticky reflektovat.
Modul má teoreticko-praktický charakter. V rámci teoretických východisek budou definovány základní pojmy, kategorie a jejich kontext ve vztahu ke společnému vzdělávání. Praktická část/ aplikační část modulu obsahuje postupy implementace teoretických východisek do praxe škol se zřetelem k dynamice vzdělávacího procesu, k cílům a výstupům vzdělávacích programů. Budou ukázána modelová řešení situací.
Součástí modulu je i metodická podpora pro pedagogy/ lektory (jak téma školit, možná úskalí, zdroje literatury).
Cílovou skupinou jsou pedagogičtí pracovníci mateřských, základních, středních a vyšších odborných škol.
Seminář je určen lektorům DVPP, kteří budou lektorovat téma pro NIDV v rámci projektu APIV B.