Role školního poradenského pracoviště v systému podpory žáků se SVP ve škole
Lektoři: | PhDr. Jana ZapletalováMgr. Jana MrázkováMgr. Věra Kramerová |
Kód programu: | A-109/2018 |
Místo: | NÚV, Novoborská 372, Praha 9 |
Odborný garant: | PhDr. Jana Zapletalová |
Organizační garant: | Jana Pospíšilová |
Obsah
Vzdělávací program poskytuje základní informace týkající se zřizování a fungování školního poradenského pracoviště (ŠPP). Seznamuje s podmínkami poskytování poradenských služeb ve škole, zahrnuje informace ke strategii poskytování poradenských služeb ve škole v součinnosti s dalšími subjekty, informuje o rozdělení rolí, vnitřním systému komunikace ve škole.
V praktické části představuje různé modely poradenských služeb ve škole a jejich specifika v rámci inkluzivního vzdělávání, s důrazem na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Vymezuje kompetence poradenských pracovníků a jejich činnosti ve škole s žáky, se skupinami žáků, se třídou, s pedagogy, s učitelským sborem.
Cílovou skupinou jsou pedagogové a ředitelé základní a středních škol, pracovníci školního poradenského pracoviště (VP, ŠMP, školní psycholog, školní speciální pedagog). Vzdělávací program je určen lektorům DVPP, kteří budou lektorovat téma pro NIDV v rámci projektu APIV B.