Žákovské prekoncepce o mentálním postižení

Seminář je určen lektorům, kteří v rámci DVPP budou lektorovat téma společné vzdělávání a kultura školy v základním vzdělávání pro NIDV v rámci projektu APIV B.
POPLATEKZdarma
Počet hodin: 8
Termín: 27.04.2018
Uzávěrka přihlášek: 18.04.2018
Lektoři: PhDr. Jakub Pivarč, Ph.D.
Kód programu: A-104/2018
Místo: NÚV, Weilova 1271/6, Praha 10
Odborný garant: PhDr. Jakub Pivarč, Ph.D.
Organizační garant: Mgr. Ing. Renata Votavová

Obsah

 

Anotace semináře: Jedním z významných faktorů, které ovlivňují úspěšnost společného vzdělávání, jsou vztahy mezi intaktními žáky a žáky s potřebou podpůrných opatření (především těmi, kteří mají nějaký druh závažnějšího postižení). Tyto vztahy jsou z velké míry ovlivněny pojetími/představami (tj. prekoncepcemi) intaktních žáků o spolužácích s potřebou podpůrných opatření. Z tohoto pohledu lze za nejvíce ohroženou skupinu žáků s potřebou podpůrných opatření považovat žáky s mentálním postižením. Učitel má přitom velmi významný potenciál ovlivňovat prekoncepce žáků a má také možnosti, jak kultivovat postoje žáků bez postižení k žákům s různými handicapy. Je proto potřebné, aby dobře porozuměl, čím jsou ovlivňovány, tj. především by měl být schopen diagnostikovat a pracovat s prekoncepcemi intaktních žáků o žácích s potřebou podpůrných opatření, zvláště s prekoncepcemi žáků o jedincích s mentálním postižením.