Žákovské prekoncepce o mentálním postižení
Lektoři: | PhDr. Jakub Pivarč, Ph.D. |
Kód programu: | A-104/2018 |
Místo: | NÚV, Weilova 1271/6, Praha 10 |
Odborný garant: | PhDr. Jakub Pivarč, Ph.D. |
Organizační garant: | Mgr. Ing. Renata Votavová |
Obsah
Anotace semináře: Jedním z významných faktorů, které ovlivňují úspěšnost společného vzdělávání, jsou vztahy mezi intaktními žáky a žáky s potřebou podpůrných opatření (především těmi, kteří mají nějaký druh závažnějšího postižení). Tyto vztahy jsou z velké míry ovlivněny pojetími/představami (tj. prekoncepcemi) intaktních žáků o spolužácích s potřebou podpůrných opatření. Z tohoto pohledu lze za nejvíce ohroženou skupinu žáků s potřebou podpůrných opatření považovat žáky s mentálním postižením. Učitel má přitom velmi významný potenciál ovlivňovat prekoncepce žáků a má také možnosti, jak kultivovat postoje žáků bez postižení k žákům s různými handicapy. Je proto potřebné, aby dobře porozuměl, čím jsou ovlivňovány, tj. především by měl být schopen diagnostikovat a pracovat s prekoncepcemi intaktních žáků o žácích s potřebou podpůrných opatření, zvláště s prekoncepcemi žáků o jedincích s mentálním postižením.