Slovní hodnocení žáků jako součást individuálního vzdělávacího plánu
Obsah
Kurz je určen poradenským pracovníkům škol a ŠPZ, učitelům 1. a 2. stupně ZŠ.
obsah kurzu:aktuální struktura individuálního plánu s přehledem všech součástí, slovní hodnocení v historickém kontextu a aktuální trend, zásady slovního hodnocení a jeho komplexnost (výkonová oblast, sociální chování, individuální zvláštnosti, chování při učení a sebehodnocení). Tvorba profilu žáka a vydefinování jeho silných stránek a slabých stránek. Strategie učitele při podpoře silných stránek, poskytování zpětné vazby a odměn formou pozitivního hodnocení.
Instituce – škola a rodina ve vzájemné spolupráci, faktory ovlivňující
negativně a pozitivně spolupráci těchto institucí. V praktické části budou
účastníkům formou praktických ukázek představeny konkrétní příklady dobré praxe – ukázky slovního hodnocení pro žáky školního věku na 1. stupni a na 2. stupni základní školy. Dále budou formou příkladů z praxe v hodnocení žáků ukázány silné a slabé stránky a následně vliv na další aktivitu v učení. Zároveň budou účastníkům prohlubovány jejich pedagogické kompetence prostřednictvím podnětů k aktivní účasti.