Rozvoj čtení s porozuměním u žáků s dyslexií a atypickým vývojem čtenářských dovedností

POPLATEK1 000 Kč
Počet hodin: 8
Termín: Bude upřesněno
Uzávěrka přihlášek: Bude upřesněno
Lektoři: doc. PaedDr. Erik Žovinec, Ph.D.
Kód programu: 401/2018
Místo: NÚV, Novoborská 372, Praha 9
Odborný garant: PaedDr. Zuzana Kaprová
Organizační garant: Mgr. Šárka Valášková
Upřesnění termínu: Termín bude upřesněn.

Obsah

Kurz je určen pro speciální pedagogy školských poradenských zařízení (SPC, příp. PPP) a škol/tříd zřízených pro žáky se zdravotním postižením, pro logopedy ve školství.

obsah kurzu: současná teoretická východiska čtení s porozuměním (ukotvení v mezinárodních výzkumech a metodikách) u žáků s vývojovými poruchami učení, atypickým vývojem gramotnosti. Přehled současných přístupů k rozvoji čtení s porozuměním, analýza metodik a programů (školy, poradny) v Čechách a na Slovensku, mezinárodní testovaní PIRLS a PISA – co lze vyčíst a použít z testů a výsledků. Metodika „Spolučtení“ praktická aplikace.Účastníci získají základní informace o rozvoji čtení s porozuměním a praktické návody jak provádět reedukaci a obohacovat výuku (v podmínkách běžných i speciálních tříd) zaměřenou na vyšší dovednosti práce s textem. Získají přehled o vývoji čtenářských dovednosti u různých skupin žáků s poruchami čtení. Účastníci si osvojí práci s metodikou „Spolučtení“ a dokáží ji použít ve výuce i poradenství u žáků 3. – 6. ročníků ZŠ.