Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností pro žáky 2. a 5. ročníků ZŠ
Lektoři: | PhDr. Markéta Caravolas, Ph.D.Doc. PhDr. Jan Volín, Ph.D. |
Kód programu: | 7013/2017 |
Místo: | NÚV, Novoborská 372/8, Praha 9 |
Odborný garant: | Mgr. Lucie Chadimová |
Organizační garant: | Mgr. Lucie Šmídová |
Obsah
Kurz je určen pro učitele základních škol, psychology, speciální pedagogy škol a školských poradenských zařízení.
obsah kurzu: kurz se bude věnovat tématům, jako osvětlení základních poznatků a principů, na kterých byl postaven vývoj baterie nebo teoretické zdůvodnění významu fonologického deficitu pro detekci poruch gramotnosti. Budou představeny výsledky experimentálního ověřování vazby mezi fonologickými dovednostmi a gramotností a kritický rozbor alternativních teorií. Účastníci se naučí pracovat s publikací Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností pro žáky 2. a 5. ročníků ZŠ. Seznámí se s testy čtenářských dovedností, pisatelských dovedností a s testy fonematického uvědomění. Naučí se administraci a skórování testu, i jeho využitelnost v praktické diagnostice a možnosti interpretace získaných výsledků. Každý účastník obdrží vlastní testovou baterii, která je v ceně kurzu.